lauantai 10. helmikuuta 2018

Ottaako vai eikö ottaa?




Tytäreni zoomaili kuvia ikkunan takaa. Ahkerasti linnut käyvät herkuttelemassa  linnunlaulupuussa. Oravakin on vakituinen vierailija siellä.





Jääriipus, tein sen piirakkavuokaan,  helppoa talvitaidetta.
istavla.jpg


Synttäriruusuni kuivasin ja tein niistä kuivakukkakimpun. Kuten huomaatte, mulla on laatikollisen verran unelmia jemmassa, ilman niitä ei ole elämää.
Eifeltorni.jpg


Otsikko viittaa tähän tekstiin, nuo kuvat tuli kylkiäisinä 😊

Murhetta tuottaa:
Tässä olen miettinyt syömiäni lääkkeitä ja niiden haittavaikutuksia. Kyllä mä sen tiedän, että lääkkeistä saa sivuoireita, ainakin alussa ja sitten ne voivat heiketä hoidon jatkuessa, mutta mulla kävi päinvastoin.


Otan kahta eri lääkettä, joiden haittavaikutuksiin kuuluu tinnitus. Minulla oli jo se, joten tinnitus lisääntyi ja nyt päässä on välillä aikamoinen sirinä ja vihellys. Joskus sitä vain haluaisi kuunnella hiljaisuutta.

Sitten on kolmas lääke, jonka haittavaikutuksiin kuuluu hilseilevä iho ja Psoriasis tyyppiset oireet. Uskokaa tai älkää, nyt ihoni on alkanut oireilemaan ja siihen on ilmestynyt hilseileviä laikkuja, jotka muuttuvat pikkuhiljaa punaisiksi. Taidan kohta olla, kuin punapilkullinen pallokangas.

 Näinhän se taitaa mennä, että lääkkeet parantavat yhtä sairautta ja tuovat toisen. Ottaako vai eikö ottaa.. Kuollako vai eikö kuolla? Siinäpä pulmaa kerrakseen! Seuraavalla lääkärikäynnillä pitää kyllä ottaa puheeksi, nämä oireet. 

Iloa ja inspiraatiota tuottaa:
Blogimaailman tutkiskelu te ihanat siellä, teidän upeat kodit, puutarhat, kauniit käsityöt, askartelut ja ihanat valokuvat. Rakastan katsella kaikkea kaunista.. ne ovat minulle kuin huumetta. Ne auttavat myös hetkeksi viemään ajatukset muualle ja kaikki vaivat melkein unohtuvat. Happy me, kaikesta huolimatta.

Leppoisaa viikonloppua ihan jokaiselle! 
Kiva kun kurkkasit!
-tuta-

28 kommenttia:

  1. Voisiko niitä lääkkeitä vaihtaa toiseen vaihtoehtoon? Miehellä vaihdettiin yksi lääke ja hänen tinnitus ei siitä enää pahentunut. Läheisenä tiedän, miten hankala vaiva se on. Onneksi voit tehdä jotain mukavia asioita, jotka vievät ajatuksia pois vaivoista. Toivotaan helpotusta elämääsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eeviregina.. seuraavalla lääkärikäynnillä ajattelin puhua, näistä oireista.

      Poista
  2. Sairauttani pohdin minäkin äsken blogissani ja tulin siihen tulokseen, että nautitaan elämästä...niin kauan, kuin elämää on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hannele♥.. sitä minäkin, tässä iässä ei koskaan tiedä, milloin noutaja saapuu.

      Poista
  3. Ihania kuvia ruokailijoista.
    Tuo orava varsinkin on niin suloinen. <3
    Onpas kiva idea tuo jäätaideteos piirakkavuokaan.
    Nuo lääkkeiden sivuvaikutukset on kurjia.
    Toivottavasti saisit helpotusta oireisiisi.
    Olisiko mahdollista vaihtaa lääkettä toiseen?
    Mukavaa lauantaita sinulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se taitaa olla, että kaikissa lääkkeistä taitaa tulla sivuoireita. Ajattelin kuitenkin vaihtaa ja kokeilla.

      Poista
  4. Minulla myös ollut koko elämäni ajan tinnitys. Aina kun sitä korjataan lääkkein se pahenee. Minun tinnitys on sydänrytminen ja se häiritsee joskus läpi yön. nyt olen käyttänyt kuulosuojaimia ja siinä heikko musiikki ja siten saan hiljaisuutta . Tämän neuvon sain eräältä muusikolta jolla oli tinnitys niin paha jotta leikkasivat ja hänestä tuli kuuro ja se antoi levon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kamala vaiva tuo tinnitus.. tuota musiikkia vois kokeilla :)

      Poista
  5. Tinnitys on ilkeä vaiva, eikä kutiseva iho sen mukavampi. Kannattaa ottaa puheeksi lääkärin kanssa, jos löytyisi toisia vaihtoehtoja. Joskus vain joutuu syömään monenlaisia pillereitä yhteen vaivaan; ensin pilleri vaivaan ja toinen siihen ensimmäisen aiheuttamaan sivuoireeseen....Ei ole helppoa ei. Kuitenkin toivon sydämeni pohjasta sinulle helpotusta ja oireiden laantumista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seuraavalla kerralla kun menen lääkärille, niin ajattelin kysyä.. jos heillä olis jotain muita lääkkeitä tarjolla.

      Poista
  6. Upeat luontokuvat ja ihana tuo unelma-laatikko! Todella ikäviä sivuvaikutuksia on lääkkeilläsi, toivotaan että ovat ohimeneviä. Mukavaa viikonloppua sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo lääkkeiden haittavaikutukset ovat aika yleisiä.. mutta kaikille ei tule oireita. Minä olen syönyt niitä kaksi vuotta, ja nyt tuntuu siltä, että oireet alkavat pahenemaan.

      Poista
  7. Inhottavia nuo lääkeongelmat, koska korvaavaa läkettä saattaa olla vaikea löytää. Mutta kyllä olet kauniita kuvia napsinut. Aivan ilolla niitä katseli ja tuollainen jääriipus olisi mahtava tehdä. Nyt täytyy vain miettiä, mitä siihen voisi laittaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä minäkin epäilen, että kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia. Tuo jääriipus on niin helppo tehdä ja on ihan somaa talvitaidetta.

      Poista
  8. Ihania kuvia! Suloinen tuo orava! Ja todella hieno jääpiirakka :)
    No ei ole kiva, jos lääkkeistä tulee tuollaisia sivuoireita. Kunpa löytyisi parempia vaihtoehtoja ja pääsisit noista oireista eroon!!! Tuo unelmalaatikko on kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmillisia sivuoireita lääkkeistä saan, mutta kun on pakko syödä. Ajattelin jos kerran vaihdan ja sit saa olla. Unelmia kannattaa aina pitaa jemmassa.

      Poista
  9. Ihania vierailijoita pihalla!
    Tuo tinnitus on ikävä vaiva! Nämä purevat pakkasetkin vielä lisäävät ihon kuivumista, onpa kurjaa! Toivotaan että helpottaa.
    Leppoisaa lauantaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, sitä minäkin toivon! Kunpa jotkut keksisivät tuohon tinnutukseen jotain.. se olis ihana juttu.

      Poista
  10. Voi miten suloisia vieraita ja ihanat kuvat❤ Tuo jääriipus on kyllä aivan upea❤ Ikävä oli kuulla noista sinun vaivoista,toivotaan niin kovin että helpottaisivat. Tuo tinnitys on varmasti kamalaa:( Leppoista laskiaissunnuntaita ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tyttärelläni on keittiön ikkunasta hyvät näkymät linnunlaulupuuhuun.. ja niihin jotka kyläilevät siellä.Leppoisaa laskiaissunnuntaita myös sinulle:)

      Poista
  11. Tuttu juttu nuo sivuoireet. Tulee näppyjä, väsyttää, yököttää jne. Onnellinen on se, jonka ei tarvitse lääkkeitä käyttää.

    VastaaPoista
  12. Jääriipus on aivan ihana ja oravan kurkkaus sisään. Minulla on ollut se onni, että en tarvitse mitään lääkkeitä . Paitsi mummutautiin . Onhan niissäkin oma käyttö riskinsä,mutta hyöty on valtava. Toivottavasti löydät jotain muuta vastaavaa lääkettä . Onni olkoon kanssasi siinä asiassa. Hyvää alkavaa viikkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iloinen olen puolestasi, kun sinun ei tarvitse syödä lääkkeitä. Niissä saa aina jotain sivuoireita,

      Poista
  13. Ihania kuvia olet taasen ottanut. Jääriipus on tosi kaunis ja linnut myös orava suloinen. Toivotaan että saisit apua noihin lääke sivu vaikutukkseen.
    Toivotan Hyvää ystävän päivää Tuta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Irma! Hyvää Ystävänpäivää myös sinulle❤

      Poista
  14. Voi pahus, tuo tinnitus on kuulemma todella inhottava vaiva :( Ei kannata kuitenkaan jättää lääkkeitä pois, vaan keskustella lääkärin kanssa sivuoireista. Ihania kuvia olet ottanut ja tuo jäätaulusi on todella kaunis. Hyvää ystävänpäivää sinulle Tuta ja kiitos tästä ihanasta blogistasi ja blogiystävyydestä <3

    VastaaPoista

Se mitä näet ja miten näet ei johdu pelkästään näkökyvystäsi, vaan hyvin paljon myös sydämestäsi, sillä silmien juuret ovat sydämessä. Marleena Ansio

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...